Co znamená logo BMW: Historie a Symbolika

Autor: Driveway

Víte, co se skrývá za slavným logem značky BMW? V našem novém článku se podíváme do historie a rozplétáme symboliku tohoto ikonického odznaku. Od oddaného koníka ke geometrickému designu, logo BMW nese mnoho tajemství a významů, které vás jistě překvapí. Připojte se k nám na této fascinující cestě a objevte původ a vývoj loga BMW.
Zrození loga BMW a jeho historie

Zrození loga BMW a jeho historie

Historie a vznik loga BMW

Začátky automobilové značky BMW sahají až do roku 1913, když Spojené strojírny Bayerische Motoren Werke AG (BMW) byly založeny v Německu. Logo BMW, které je jedním z nejznámějších a nejdůležitějších firemních log na světě, má bohatou historii a význam.

Logo samotné je složeno ze dvou hlavních prvků – kruhu a čtyř rozměrných propojených písmen BMW. Kruh symbolizuje motocykl a letadlo, což odkazuje na původní byznysovou činnost společnosti, která se zaměřovala na výrobu motorů pro tyto dopravní prostředky. Propojená písmena BMW zase zastupují blízké vztahy mezi společností a jejími zákazníky.

  • První verze BMW loga byla představena v roce 1917 a měla jednodušší design s písmeny BMW umístěnými uvnitř kruhu.
  • V roce 1923 byl přidán stříbrný prstenec, který kruh zdobil, aby logo získalo výraznější a elegantnější vzhled.
  • V roce 1963 byl v písmenu „B“ přidán průsečík dvou blízkých elips, symbolizujících rotace lopatek motoru. To představovalo přechod společnosti BMW z výroby letadlových motorů na výrobu automobilů.

Logo BMW je dnes přítomno na každém voze značky a stále zdůrazňuje základní hodnoty společnosti – inovaci, kvalitu a elegance. Jeho evoluce v průběhu let odráží rozvoj a úspěch značky BMW.

Symbolika loga BMW: Přesnost a dynamika

Symbolika loga BMW: Přesnost a dynamika

Jeden z nejznámějších a nejuznávanějších log na světě je znak BMW. Tento symbol plný elegance a výstižnosti ztělesňuje přesnost a dynamiku značky. Není divu, že BMW se stalo synonymem pro spolehlivost a kvalitu ve světě automobilů.

Samotný logotyp je velmi jednoduchý, ale přesto vystihuje esenci automobilového průmyslu. Modré a bílé barvy symbolizují ambice a profesionalitu, které jsou pro značku BMW tak typické. Modrá barva je také spojena s nebesy a významem stability, což je přesně to, co BMW nabízí svým zákazníkům.

Symbolika loga BMW je založena na třech prvky, které se vzájemně propojují a odrážejí hodnoty značky. Prvním je křídlo, které symbolizuje rychlost a pohyb dopředu. Druhým prvkem je blau, který značí kvalitu a spolehlivost. Posledním prvkem je kolébka, která představuje průmysl a odvětví, ve kterém se BMW pohybuje.

Symbolika loga BMW je pouhým výjimce v šumivém světě automobilů. Přesnost a dynamika jsou neproměnné hodnoty, které značku BMW dělají jedinečnou a stále populární mezi motoristickými nadšenci. Ať už se jedná o sportovní model nebo luxusní sedan, BMW vždy přináší výjimečný výkon a neobyčejný zážitek z jízdy.
Vývoj loga BMW skrz roky: Od „prášivého“ letopočtu k modernímu designu

Vývoj loga BMW skrz roky: Od „prášivého“ letopočtu k modernímu designu

Vývoj loga BMW je fascinující a odrazuje dlouhou historii a změn v designu. Od svého vzniku v roce 1917 se logo BMW proměnilo z jednoduchého a jednoúčelového designu na moderní a ikonický symbol. Podívejme se, jak se logo BMW vyvíjelo skrz roky:

– První logo BMW bylo vytvořeno v roce 1917 Carlem Friedrichem Bucherem. Logo představovalo dvě bavorské vlajky a bylo používáno převážně na letecké motory. V té době logo nebylo příliš rozpoznatelné a bylo poměrně jednoduché.

– V roce 1920 bylo představeno nové logo, které bylo inspirováno praporcem z Bavorska. Logo obsahovalo barevnou šestnáctihrannou estetiku, která se stala ikonou značky. Bylo to první logo, které bylo používáno pro automobily a motocykly BMW.

– V průběhu let se logo BMW postupně vyvíjelo a modernizovalo. Bylo přidáno spojení znaků bavorských praporců do jednoho celku, což je dnes ikonické znak BMW. Logo bylo také upraveno, aby vyzařovalo sílu, luxus a spolehlivost značky.

– V současné době má logo BMW elegantní a minimalistický design s modrým efektem, který symbolizuje nebe a technologický pokrok. Logo je považováno za jedno z nejlépe rozpoznatelných a ikonických log v automobilovém průmyslu.

Skutečnost, že se logo BMW vyvíjelo takovým způsobem, ukazuje strategický přístup značky k modernizaci a udržení svého místa v konkurenčním odvětví. Logo BMW je důkazem kontinuity, přizpůsobivosti a inovace, které jsou pevnou součástí jejich značky.

3 doporučení pro úspěšný design loga v duchu BMW

3 doporučení pro úspěšný design loga v duchu BMW

BMW je nejen významnou automobilkou, ale také ikonou designu. Jejich loga jsou známá pro svoji inovativnost a elegance. Pokud se chcete inspirovat jejich stylem a vytvořit vlastní logo v duchu BMW, máme pro vás tři doporučení pro úspěšný design.

1. Minimalistický a čistý design: BMW logo je jednoduché, ale zároveň výrazné. Zkuste se zaměřit na jednoduché tvary a čisté linie při vytváření svého loga. Pokud zvolíte jednoduchý design, bude se snadněji zapamatovatelné a efektivnější při použití na různých marketingových materiálech.

2. Použití správných barev: BMW logo je kombinací modré a bílé barvy, která symbolizuje jejich renomé a luxus. Při volbě barev pro svoje logo zvolte ty, které budou reflektovat váš bsrech pnd rmoti vzít vúčnet výzæk vaše bSnkcZlnpJlné zQměovKXFhrmXRIka budete reprezentovat.

3. Originalita a unikátnost: Navzdory jednoduchosti je BMW logo jedinečné a snadno rozpoznatelné. Zkuste vytvořit logo, které bude originální a zaujme pozornost. Nehledejte inspiraci pouze ve známých logech, ale zkuste přidat do svého designu něco svého, co zaujme a bude odlišné od ostatních.

Ať už se rozhodnete navrhnout logo pro novou firmu nebo zlepšit design stávajícího, tyto tři zásady vám mohou pomoci vytvořit úspěšný design logo v duchu BMW. Zapamatujte si, že kvalitní logo je investicí do image vaší značky a může pomoci budovat důvěru a zapamatovatelnost u vašich zákazníků.

Závěrečné myšlenky

Na závěr si můžeme být jisti, že logo BMW se stalo jedním z nejznámějších automobilových symbolů všech dob. Z historie a symboliky značky je zřejmé, že BMW si vybudovalo svou identitu z kombinace kvality, inovace a výjimečného designu. Toto ikonické logo, představující vrtící se čtyři kotouče, je dnes symbolem luxusu, síly a dynamičnosti.

Mnoho pokladů, které ve světě automobilismu a designu ztělesňuje, se zdá být spojeno právě s vysoce kvalitními vozidly značky BMW. Logo se postupně vyvíjelo, adaptujíc se na potřeby moderní doby, avšak jeho význam a symbolika zůstávají nedotčeny.

Zakladatelé Bayerische Motoren Werke si zasnili o vytvoření dokonalých vozidel a toto snění se plní dodnes, přičemž logo je neodmyslitelnou součástí tohoto úspěšného příběhu. Symbolika logo BMW nám také připomíná, že design a kvalita jsou klíčovými prvky v automobilovém průmyslu.

V důsledku toho nemáme pochybnosti o tom, proč se logo BMW stalo tak ikonickým a oblíbeným po celém světě. Historie a symbolika značky dokazují její výjimečnost a sílu, ať už se jedná o zavádění inovací, eleganci ve vzhledu, výkon nebo prestiž.

Věříme, že naše cesta do minulosti a prozkoumání symboliky logo BMW vám přineslo nové poznatky. Pamatujte, že za každým významným logem se skrývá fascinující příběh a každý detail je důležitý. Takže příště, když uvidíte čtyři kotouče točící se na černobílém pozadí, si budete moci vychutnat skvělý příběh legendárního automobilového výrobce – BMW.

Napsat komentář

9 z 10 řidičů zbytečně přeplácí za povinné ručení. Patříte mezi ně?
POZOR, ŘIDIČI!
Overlay Image